انواع عود خوشبو

انواع عود خوشبو

عود چیست؟

همه‌ی ما از استنشاق بوی خوب در محیط خانه، محل کار، رستوران و … حس خوشایندی پیدا میکنیم. یکی از روش‌های خوشبو کردن محیط، سوزاندن عود خوشبو است. عود یک شاخه‌ي چوبی معطر است که با سوزاندن آن رایحهاش در محیط پخش میشود. دود کردن آن از نظر طب سنتی خواص زیادی دارد و از گذشته تا کنون در برخی از فرهنگ‌های باستانی از آن در مراسم مذهبی و آیین و سنتهای مختلف استفاده میشده.

در گذشته عود معمولا از تکه‌های چوب که روی آن با صمغ گیاهان دارویی یا خوشیو پوشانده شده بود درست میشد اما امروزه اکثر مدل‌های تولید و عرضه شده از چوب درخت تولید نشده‌اند بلکه حاصل فرآوری انواع گیاهان معطر و اسانسهای طبیعی و غیرطبیعی هستند. با این وجود، سوزاندن آن همچنان طرفداران بسیاری دارد زیرا باعث خوشبو شدن محیط میشود.

عود خوشبو
عود خوشبو

برخی معتقدند که استفاده از عود موجب پاکسازی محیط و دور کردن انرژی منفی و احساسات بد میشود. در فنگشویی توصیه میشود تا پس از رفتن مهمان‌ها از خانه، پنجره ها را باز کنید و عود با رایحه‌ی مورد علاقه‌تان را روشن کنید. علاوه بر این میتوانید از آن در کنار گلدان و شمع استفاده کنید و محیطی مناسب برای تسکین اعصاب خود به وجود آورید.

شمع و عود
شمع و عود

آروماتراپی

آروماتراپی یا همان رایحه درمانی نوعی درمان است که در آن سعی میشود تا با بوی گیاهان مختلف سلامت انسان رو بهبود داد. به این نکته توجه کنید که این روش نباید به طور سرخود امتحان شود. قدمت آروماتراپی به ۶۰۰۰ سال پیش و مصر، چین، هند و روم باستان برمیگردد. همانطور که میدانید عودهای طبیعی نیز حاوی گیاهان مختلف هستند که با سوزاندن آن رایحهاش در هوا پخش میشود.

عود و آروماتراپی
آروماتراپی

مدل های مختلف

عودها در رایحه‌ها و مدل‌های مختلف موجود هستند. اما پرطرفدارترین و محبوترین نوع آن، مدل شاخهای هستند. از این نوع عود میتوان در جاعودی استفاده کرد تا پس از سوختن، خاکستر آن داخل جاعودی جمع شود. تنوع عطر این نوع بسیار بالا است و با رایحه‌های مختل موجود است.

برای خرید انواع عودهای خوشبو برند HEM اینجا کلیک کنید.

جاعودی
جاعودی

مدل دیگر آن، مخروطی است که معمولا در دمای اتاق حدود ۳۰ دقیقه میسوزد. برای این نوع، بهتر است از ظروف سرامیکی به عنوان جاعودی استفاده شود.

عود مخروطی
مدل مخروطی

مدل آبشاری که تقریبا مشابه مدل مخروطی است نیز طرفداران بسیاری دارد و جاعودهای زیبایی نیز برای آن طراحی شده است. دود آن به سمت پایین حرکت میکند و به نوعی در جاعودی جاری میشود. جاعودیهای متنوعی برای این مدل طراحی شده است که به زیبایی دکوراسیون خانه کمک میکنند.

عود آبشاری
مدل آبشاری

رایحه و عطرهای مختلف

عودها در رایحه‌های متفاوت مختلفی موجود هستند. برخی از این رایحهها مشابه عطرهای معروف هستند و برخی از آنها رایحهی گیاهان، میوه‌ها و … هستند. رایحه‌های لوندر (اسطخودوس)، هندوانه، توت فرنگی، سیب سبز، وانیل رزبری و … رایحه‌های گیاهی و 212vip، ماساژ، جنگل و … انواع دیگر آن هستند. تاریخ انقضای عودهای موجود معمولا تا دو سال بعد است و بهتر است تا قبل از آن سوزانده شوند تا قدرت عطرش از بین نرود.

رایحه‌های مختلف
رایحه‌های مختلف

چند رایحه‌ی محبوب

عودها در رایحه‌های مختلفی موجود هستند برای انتخاب مناسبترین رایحه باید با ویژگی‌ها آن آشنا باشید. علاوه بر آن، به طبع رایحه نیز دقت کنید.

+ رایحه‌ی لوندر (اسطوخودوس) یکی از محبوبترین هاست زیرا علاوه بر بوی خوشایند آن، این رایحه ویژگی آرامش بخشی را دارد و موجب بهبود در خواب و ایجاد حس آرامش میشود.

+ رایحه‌ی چوب صندل یکی از مشهورترین و محبوبترین عودهاست. بوی این عود باعث تقویت تمرکز و حافظه میشود و عطر آن یادآور بوی خاک و ادویه است.

+ رایحه‌ي ماساژ برای شرایط که سعی در از بین بردن استرس و مشکلات آن مانند سردرد، بیخوابی و … دارید، مناسب است.

+ رایحهی نعنا خاصیت شاداب کنندگی، رفع خستگی جسمی را دارد.

+ رایحه دارچین خاصیت ضد سرماخوردگی،ضد عفونی کننده و شاداب کننده را دارد و موجب رفع استرس و اضطراب نیز میشود.

رایحه‌های محبوب عود شاخه‌ای
رایحه‌های محبوب

اسانس سوز

برای ایجاد عطر خوب در فضا میتوانید از اسانس سوز نیز استفاده کنید. برای اینکار کافی است یک ظرف اسانس‌سوز تهیه کنید و روی آن در محل ریختن اسانس مقداری اسانس مایع یا جامد بریزید سپس درون اسانس سوز یک شمع کوچک وارمر روشن کنید تا به مرور اسانس گرم شود و عطر آن در فضا بپیچد. با گرمای وارمر اسانس گرم و سپس تبخیر میشود و محیط را عطرآگین میکند.

جاعودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه